Man skal ikke lade sig slå ud af kendsgerninger! Det er dukkerne det bedste eksempel på!

mandag den 7. marts 2011

Bogen om Mester Jakel

Her er den så ... bogen om Mester Jakel.



Jeg har længe længe længe søgt med lys og lygte efter nogen gode manuskripter til Mester Jakel forestillingen - så jeg havde noget jeg kunne bearbejde til mit persongalleri. Og helt tilfældigt har vores bibliotek bogudsalg af udgåede bøger. Og der var den.

Bogen er skrevet 1970, og det er super sjovt at læse, kunsteriske dukketeatre, pædagoger og alverdens andre folk for lige en kærlig hilsen med på vejen i indledningen ... skal nok bringe citater en dag ved lejlighed. Lige nu vil jeg bare glæde mig over bogen ... og vise til fotos af fotos'ne.


Dukkerne er skøøønt 70'er agtige ... det giver en rigtig sjov stemning til bogen, som på den ene side virker meget gammeldags og umådelig svær at forholde sig til, men på den anden side er lige hvad jeg havde brug for. Enkelt og rent i dukketeatrets rene form. Det er teater for underholdningens skyld.


Se lige politimanden!


Og en hund ... det er da dejligt ...


Ingen kommentarer:

Send en kommentar