Man skal ikke lade sig slå ud af kendsgerninger! Det er dukkerne det bedste eksempel på!

torsdag den 31. januar 2013

En dukke med minder

Jeg er gået i gang med endnu en dukke med bevægeligt hoved. Jeg skal på min uddannelse arbejde med begrebet "minder" og tænkte at jeg jo også skal have en dukke og arbejde med. Det er jo en dukkeuddannelse!

Alle de ting jeg bruger til dukken har minder tilknyttet. Jeg ved ikke om det giver mening endnu, men jeg tænkte at det var et sted at starte. Hovedet er lavet af en rest dukkeler jeg havde liggende fra nogle tidligere dukker. Pindene er også fra lageret. Jeg har prøvet at modellere et ansigt der både kan være ungt og gammelt. Jeg tænker nemlig at når minder er grundstenen - så er det en fordel at dukken kan begge dele.




Kjolen er syet af stof vi brugte da vi producerede Jeppe på Bjerget. Nu skal jeg lige i gemmerne og se hvad jeg har af bånd og så videre.




Styresystemet i ryggen er ret simpelt. Det er er rør med en pind i. I pinden sættes en lille skrue som dukkeføreren med tommelfingeren kan styre hovedet med. Udførlig opskrift finden i bogen "Jytte Abildstøms Dukketeater" som er en fin lille make-it-easy bog.






- Posted from my iPhone

Ingen kommentarer:

Send en kommentar