Man skal ikke lade sig slå ud af kendsgerninger! Det er dukkerne det bedste eksempel på!

søndag den 1. januar 2012

Dukker i San Francisco

Som nogen måske ved dropper vi gerne julen til fordel for noget sjovere: i år blev det til en rejse til San Francisco. Faktisk havde jeg tjekket på dukketeater i San Francisco men kunne ikke lige inde noget på nettet som jeg synes så spændende ud.

Så da jeg var på Museum og Asian Art blev jeg glædeligt overrasket da jeg så dette vidunderlige syn. Selvfølgelig er det trist at dukkerne står bag glas, nå de nu en gang er skabt til at blive spillet teater med - på den anden side, så havde jeg jo ikke set dem:


Jeg har taget nærbilleder af alle dukkerne. De har nogen skønne udtryk, og selvom de er grund-asiatiske i hele deres personlighed, så synes jeg sagtens at jeg kan bruge dem til inspiration til mit danske Mester Jakel teater, som jeg har lovet mig selv at arbejde med i januar.


Er det et bryst eller en mave - stor humor!




Kvinder med hug-tænder.


Gammel dame - i noget "landligt" tøj.



Det er meget tilfælles med de skyggedukker jeg har hængende på min væg.



Hvis I vil se dukkerne, så skal i bare rejse til San Francisco og besøge Museum of Asian Art. Det er et spændende sted - formidlingen kunne være bedre. Men de havde en spændende særudstilling om kongerne i Indien da vi var der. Dukkerne er at finde øverst oppe. God tur.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar