Man skal ikke lade sig slå ud af kendsgerninger! Det er dukkerne det bedste eksempel på!

torsdag den 27. februar 2014

Den Artificielle Have

For et stykke tid siden var jeg inde og se Svantevits forestilling "Den Artificielle Have" - og jeg er jo bare en dreng fra provinsen, så jeg vidste ikke rigtig hvad der betød for jeg slog det op. MEn selv da gav forestillingen ikke ret meget mening ...

Det var en forestilling med et ret absurd univers - og lad mig med det samme sige: Jeg aner ikke hvad forestillingen handlede om - men jeg va virkelig godt underholdt den time og femten minutter dem varede.

Der var en masse møder mellem mennesker - nogen øjebliksbilleder i forholdet mellem mennesker og så videre. Jeg har en gang læst at når man ser absurd teater skal man ikke søge en mening i det øjeblik kan ser forestillingen, men lade sig rive med af den. Så det gjorde jeg - og som sagt var jeg virkelig godt underholdet og det var meget interessant at vore tilskuer til.

Men den egentlige mening fra skabernes side --- den kan jeg ikke komme tættere.

Er stor del af forestillingen var naturligvis Sten Harders dukker - og de er virkelig flotte og meget gode på scenen. Det andet store element var musikken - og den var også god, selvom jeg til tider ikke forstod det. Jeg har set på nettet at det skulle være musiske gentagelser af scenerne - det er jeg nok ikke musik kyndig nok til at forstå. Men det var spændende ...

Forestillingen største problem var at der indimellem var to dukkefører - men kun en skuespiller der lage stemme til dukkerne. Sten Harder var rigtig god - men når en kvinde kom ond og tog dukkerne faldt hele korthuset til jorden, hun var alt for løs i dukkeføreringen og slet ikke på samme måde koncenteret. Det var lidt synd for den ellers gode oplevelse.

Jeg havde en aften i teatret , hvor jeg synes jeg fik en oplevelse som jeg stadig tænker på - og selv om jeg  nok ikke kommer til at forstå forestillingen, så er jeg glad for at jeg var der ... og fik det med jeg fik med ... på min egen konto ...


Meget udtryksfulde dukker ...



Forestillingen har også været ret aktiv i processen på YouTube - følg linket og se hvad de har fundet på:

http://www.youtube.com/watch?v=lUxfsTLWUWk

Ingen kommentarer:

Send en kommentar