Man skal ikke lade sig slå ud af kendsgerninger! Det er dukkerne det bedste eksempel på!

lørdag den 10. marts 2012

Den glemte dokumentation

Jamen, jeg har da helt glemt at vise alt det vi laver til Hans og Grete. Forestillingen er nok det mest intense jeg har prøvet at arbejde med. Derfor vil jeg heller ikke løfte sløret alt for meget, men I skal alligevel have lidt teasere.

Vi har haft klippe-klister-dag, vi har haft tapetklister-dag og vi har haft skrue-save-dag. Nu mangler vi oprydning-dag! Den første lange periode fandt sted omkring et langt bord med te og kager. Hele forestillingen er nemlig blevet til i et tæt samarbejde mellem alle de medvirkende. Alle er blevet hørt, alle ideer vendt og til sidst endte vi med et rimeligt færdigt manus.



Vores scenografi, dukker og kostumer har vi også selv været tæt med i processen i. Det meste er faktisk lavet helt uden hjælp. Dog måtte vores elskelige symaskine-kyndige-ekspert Mathias lige vise hvordan man syede en jakke sammen.

Alle de gode råd og fif og fiduser jeg gennem tiderne har fået fra kollegaer og andre spændende dukkemagere er blevet brugt. Så tak til alle dem der ved mere end jeg.



Midt i at vi laver forestilling, snakker om den næste store udendørs forestilling vi skal spille til juni - så når vi også lige at vende næste sæsons program ... og jeg er SÅ glad for at kunne fortælle: alle forestillinger på en eller anden måde piller ved dukketeatret!

Selvfølgelig kommer hele sæsonprogrammet her ... men lige nu skal vi have det sidste på plads. Dog allerede en efterlysning eller to:

- nogen der kender det perfekte sted i Næstved til en juleforestilling. Hyggeligt og helst på lånebasis?

- nogen der har lyst til at føre en dukke eller to - helt con amore - i november/december? Vi starter op i september!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar