Man skal ikke lade sig slå ud af kendsgerninger! Det er dukkerne det bedste eksempel på!

lørdag den 31. marts 2012

Ny scenografi

Ja, jeg har jo spillet min lille forestilling "Tommelise" en del gange efterhånden. Først i den ene scenografi som jeg ikke rigtig syntes fungerede til de helt små børn. Det er scenografien fra forestillingsbillederne på vores hjemmeside.


Desuden blev jeg aldrig rigtig glad for Tommelise-dukken, så er lavet af en hvid tegnefigur. Det fungerede rigtig godt på tegneplan da vi planlagde forestillinen, men det blev noget underligt noget.

Alle dukkerne rundt om Tommelise er jeg rigtig glad for. De er syet, malet og modelleret op. De er gode og spille med og super sjove at lægge stemmer til.

Da jeg så skulle ud med forestillingen igen efter den havde ligget stillet et lille års tid, genskabte jeg den med en ny Tommelise dukke og et lille fortællebord. Det var bedre, men jeg kunne mærket at jeg manglede lidt endnu.

Nu har jeg solgt forestillingen igen, denne gang til en vuggestue, som ligger lige under den oprindelige aldersgrænse - som jeg også siden er blevet lidt pas på. Så nu bliver hele forestillingen lavet om, ny aldersgruppe, helt ny scenografi, nyt lysudstyr og nyt manuskript. Det er fantastisk arbejde, for jeg kender jo forestillingen helt vildt godt. Det er spændende at sidde og læse manus igennem igen, med det for øje at  målgruppen pludselig er 2-3 år yngre.

De nye ting er indkøbt, der skal lige laves lidt, og så skal der nok komme billeder fra "Tommelise - anno 2012".

Forestillingen sælges selvfølgelig til børnehaver ect., men kommer på vores teater i Næstved til efteråret. Hold øje på hjemmesiden www.talent-1.dk ... vi ses i teatret.

For god ordens skyld genopfrisker jeg lige billederne af nogen af dukkerne.


Den snaksaglige Fru Tudse


Den kedelige Hr. Muldvarp


Den uhyggelige Oldelborre


Den dumme Tudse-dreng

Ingen kommentarer:

Send en kommentar