Man skal ikke lade sig slå ud af kendsgerninger! Det er dukkerne det bedste eksempel på!

onsdag den 13. juni 2012

Labyrintisk animation

Min talentfulde studiekammerat Katrine har også været til eksamen - og jeg vælger at bringe lidt billeder fra hendes projekt, da det taler lige til mit hjerte. Det har Katrines værker tit gjort. Hun har arbejdet med det at lade tingene har en mening - og derfor har hun valgt at arbejde med legetøj. Hun talte om forskellige mellem ready-mades og objet trouvé - hvilket jeg helt sikker skal stikke næsen lidt længere ned i.

Hendes værk bestod af en masse rum med forskelligt legetøj i hvert rum. Legetøjet var valgt fordi de opfordre til medvirken.





Meningen med værket var at publikum skal være en aktiv del af værket. Der skal simpelhen leges! Det - for mig - spændende var at det være lige så spændende at se på som at deltage i. Man kiggede på de publikummer der var med i legen, og man kiggede på de legetøj de havde mellem hænderne. Det voksede ud af kreativiteten på dem. Det er et meget spændende værk.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar