Man skal ikke lade sig slå ud af kendsgerninger! Det er dukkerne det bedste eksempel på!

onsdag den 21. september 2011

I er engle, Gruppe 38

Indrømmet, jeg ser meget teater, og jeg er svært rigtig at imponerer. Sådan helt ind i teaterhjertet der banker dybest inde i mig. Når det endelig sker er det fantastisk.

Og det skete da jeg så Gruppe 38's underfundige teaterinstallation: Du må være en engel, Hans Christian. Forestilingen er så opfindsom, fuld af hemmeligheder og magi at jeg var fanget fra det øjeblik jeg trådte ind.

Forestillingen er i sin enkelthed et dækket bord, hvor H.C. Andersens eventyrfigurer sidder til middag. Konen med æggene, kejseren, snedronningen og alle de andre.

Og så begynder forestillinen med den ene levende installation efter den anden. Det er så præcist, fuld af overraskelser og poesi - og uforudsigelighed. Og selvfølgelig masser af sødme.

Nyd billederne, de er ikke noget særligt. Men det er forestilligen.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar