Man skal ikke lade sig slå ud af kendsgerninger! Det er dukkerne det bedste eksempel på!

lørdag den 1. januar 2011

Mester Jakel teatret - opstart!

Jeg vil i den kommende tid fortælle om det Mester Jakel teater jeg er ved at udvikle. Det bliver et teater som kommer til at rummer masser af tradition og samtidig en del fornyelse. Projektet er støttet af Næstved Kommune - og det er jeg selvfølgelig rigtig glad for.


Teatret bliver bygget efter en dansk tradition - men med stærke referencer til de engelske "Punch and Judy"- forestillinger som spiller rundt om i England - og især ved Covent Garden og langs strandene i sommerperioden. Mit teater skal også spiller i sommerlandet Danmark rundt.


Det er traditionelt dukketeater med handske dukker. Der sidder en mand omme bagved, så man ikke kan se ham. Han tager nogle dukker på hænderne og spiller med dem. Det er ganske traditionelt. Det er hensigten i første omgang at lave en god gammeldags Mester Jakel forestilling, som børn og voksne vil more sig over. Dog er teatret lavet således at fronten kan skiftes så det kan fungere til andre mere mindre traditionelle og gammeldaws forestillinger. Smart ikke?



Her er baggrunden med et træ og en busk. Meget fint lavet og udført. Også baggrunden kan re-tænktes og lave mere moderne eller udskiftes til forskellige scener i forestillingen.

Følg med her på siden om hvordan det kommer til at udvikle sig med Mester Jakel og mit lille teater. Kom gerne med historier, forslag eller løsninger.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar