Man skal ikke lade sig slå ud af kendsgerninger! Det er dukkerne det bedste eksempel på!

lørdag den 5. februar 2011

Billeder fra udstillingen "Teaterdukker - håndholdt sjæl"

Så blev der åbnet for udstillingen - og selv om jeg har været forbi flere gange i dag - skulle lige sætte de sidste skilte på plads, skulle lige vise Mathias en privat omvisning og så selvfølgelig ferniseringen - så er jeg altså meget glad for resultatet. Her er lidt billeder fra udstillingen. Det er de store træk man kan se. Jeg har billeder af dukkerne på nær hold, og skal nok uploade dem med tiden ... lige nu vil jeg bare lige vise hvor fint det er blevet.


Det hele startet med en rigtig teater indgang. Inde bag de røde fortæppe gemmer der sig altid masser af fantastiske historier - og dukker skal have lov til at fortælle deres egen historie ... kom inden for.


Udstillingen har jo både egne dukker og ting jeg har samlet gennem tiden. Men jeg valgte også at udstille mit Mester Jakel teater - selvom det langt fra er færdigt. Men det er her den kommende tids arbejde kommer til at lægge, og jeg synes det var vigtigt ikke kun at se tilbage, men vise at teater er en evig ongoing process.



Der er dukker, dukker og dukker. Det ser flot ud med alle farverne og stilene. Mange af dukkerne har været med i forestillinger, og det vil jeg fortælle mere om når der er guidet ture den 16 feb og 13 marts. Se lige Næstved Museums hjemmeside for mere info - eller følg med her.


Vi har valgt at udstille kostume og scenografi fra forestillingen "Fairytale Dream" sammen med nogen af de dukker der var med i forestillingen. Stemningsbilledet giver en fin fornemmelse af forestillingen.



Museets store kirkesal med det smukke gulv er en utrolig stemningsfuld ramme, som udstillingen fylder godt ud. De røde tæppe i baggrunden er fra teatret i Kindhestegade - det er også kommet med på udstilling ...


Dukkerne spiller hovedrollen på udstillingen.

Mange tak til Næstved Museum - det har været en fornøjelse at skabe en udstilling!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar