Man skal ikke lade sig slå ud af kendsgerninger! Det er dukkerne det bedste eksempel på!

søndag den 5. februar 2012

Dukketeater i Prag

Det betaler sig at surfe rundt på nettet og ikke rigtig vide hvad det er man kigger efter. På Jyllandspostens hjemmeside fandt jeg en lille rejsebeskrivelse: se mere her ...

Hun tager blandt andet i dukketeatret og ser Don Juan med dukker - og jeg faldt pladask for det lille teater. Scene er lille bitte og delt op i flere niveauer.


Det ser ud som om at publikum sidder meget tæt på, jeg tror vi taler om mindre end en meter. Hun fortæller også at alle sidder på små bænke. Det er netop denne intime stemning som jeg så gerne vil opbygge på vores eget lille sted - hvis når måske hvis vi skal satse mere på stationært dukketeater i Næstved. det er bare en drøm - for lige nu spiller vi enkelte forestillinger på vores faste teater og en del rundt omkring.


På det sidste billede kan man se lidt mere af omgivelserne. Det ligner for mig et loftslokale med ret lille bredde - og det er jo faktisk lige hvad vi besidder pt. Det eneste er at det ser ud som om at de har ret højt til loftet, hvilket gør det lettere at lave dukketeater, det må man indrømme.



Jeg blev bare så inspireret - og tænkte: det skal deles! Måske i håbet om at der er flere som har lyst til at hoppe med på vognen på vores lille teater og arbejde med dukker. Skriv, mail, send en brevdue. Vi har en sal, som vi rigtig gerne vil have brugt noget mere. Også hvis du har et stykke der mangler en lille scene.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar