Man skal ikke lade sig slå ud af kendsgerninger! Det er dukkerne det bedste eksempel på!

søndag den 26. februar 2012

En ide tager form ... kunstnerisk udviklingsvirksomhed #1

Jeg kan røbe at jeg i øjeblikket arbejder med "rum og dukketeater" som problemstilling. Jeg ved ikke helt hvor det fører mig hen, og hvad resultatet skal ende med - men det er som en del af min kunstneriske udviklingsvirksomhed - som det så smuk hedder - på Dukke og Animationslinjen på Odsherred Teaterskole. Og ... jeg arbejder i sort hvidt.


Bliver også lige nød ti lat nævne at jeg ikke arbejder alene - jeg har slået pjalterne sammen med min gode studieveninde Charlotte. Vi havde en dag hvor vi mødte og brainstormede på livet løs. Vi havde begge regnet med at vi ville snakke ting og sager igennem, men det endte med masser af konkrete ideer, masser af skitser og masser af gå på mod.

Det kan godt være at følgende ikke giver nogen som helst mening, men sådan så mine noter ud efter et par timer dukketeater-brainstorm.


Den overordnede ide er at guide publikum gennem et rum, arbejde med hukommelse og se hvad en dukker der gør ingenting gør ved os.



Der skal arbejder med hvide smukke dukker - a la dem vi arbejde med sidste modul på uddannelsen. Charlotte er godt i gang med jobbet som dukkemager - jeg er i gang som ole-opfinder i en et-styks-oplevelses æske.





Der bliver nok også meget med pile på gulvet - videokamera - ting der stikker op og selvfølgelig dukker. Vi arbejder med tanken omkring: hvad er publikumsoplevelse når der ikke er noget konkret.


Sæt ord på ... er vi blevet enige om!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar